صفحه اصلیمشتری خدمات ,خوش آمدید.شما اینجا هستید: دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش دوچرخه1401/11/16ورود به سیستم
کد خبر: 2تاریخ انتشار خبر: 07/09/1401 - 16:24تعداد بازدید: 67

دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش دوچرخه

شرایط و ضوابط مربوط به حقوق مصرف کنندگان در حوزه خدمات پس از فروش



شرایط و ضوابط مربوط به حقوق مصرف کنندگان
در حوزه خدمات پس از فروش


در این بخش نسبت به تکالیف و وظایف عرضه کنندگان دوچرخه برای ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان پرداخته خواهد شد که کلیه عرضه کنندگان موظف به رعایت این الزامات می باشند.
ماده1: ضوابط مندرج در این دستورالعمل شامل کلیه عرضه کنندگان(تولید کنندگان و وارد کنندگان) و نمایندگی های مجاز انواع دوچرخه میباشد. 
ماده2: عرضه کننده دوچرخه موظف است کتابچه راهنمای مصرف کنندگان، ضمانت نامه به زبان فارسی، مشخصات دوچرخه، سند فروش، ، نام و نشانی نمایندگی های مجاز در سراسر کشور را در زمان تحویل دوچرخه به مصرف کننده تحویل نماید و یا اطلاعات مذکور در سایت عرضه کنندگان بارگذاری شده باشد.
ماده3- شرایط ضمانت:

بدنه و رنگ بدنه  
12 ماه  

. عیوب ناشی از تصادف، ضربه، تماس با مواد شیمیایی، آتش سوزی، خط و خش خارج از ضمانت می باشد

تایر و تیوپ 
تایر 3 ماه تیوپ 1 ماه

عیوب ناشی از باد زیاد یا کم تایر، برخورد با شی تیز ،پارگی و سائیدگی خارج از ضمانت می باشد.

ترمزها
کمک ها و دوشاخ
زنجیر و اجزاء دنده (خودرو، شانژمان، رکاب و...)
3 ماه
عیوب ناشی از تصادف، دستکاری و نصب هر گونه تجهیزات اضافی خارج از ضمانت می باشد.

تبصره 1- ضمانت خدمات انجام شده و تعویض قطعات 1 ماه می باشد.
تبصره2- لیست قطعات مصرفی که شامل ضمانت نمی باشد مشخص گردد.

ماده4- عرضهکنندگان موظف به تهیه و راهاندازی سایت اینترنتی میباشند که به کمک آن، مصرفکنندگان به اطلاعاتی نظیر لیست و مشخصات محصولات، نحوه ارائه خدمات و ضمانت، مشخصات نمایندگی ها، نوبت دهی اینترنتی در صورت نیاز، ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات و... دسترسی داشته باشند.
  
ماده 5- در دوران ضمانت، نمایـندگـیهای مجـاز موظـف به پذیـرش کلیـه دوچرخه های تحت مسئولیت میباشند. 

ماده 6- چنانچه مصرف کننده در دوران ضمانت به نمایندگیمجاز مراجعه نماید و رفع کامل ایرادات دوچرخه تحت هر شرایطی در مدت زمان باقیمانده از دوره ضمانت دوچرخه برای نمایندگی مجاز مقدور نباشد،     
  عرضه کننده موظف است ترتیبی اتخاذ  نماید که دوچرخه در اولین فرصت ممکن تحت شرایط ضمانت رفع نقص گردد. 

ماده 7- ایجاد نمایندگی مجاز توسط عرضه کنندگان انواع دوچرخه مطابق ضوابط زیر می باشد:

الف- عرضه کنندگان انواع دوچرخه جهت ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان، موظفند حداقل یک نمایندگی مرکزی ایجاد نمایند.
ب- تعداد نمایندگی های مجاز و پراکندگی آنها بر اساس عرضه محصولات در سطح کشور می باشد.

ماده 8- عرضهکننده باید ضمن آموزش کارکنان خدمات پس از فروش و تعمیرگاه ها، مستندات اجرایی لازم برای ارائه خدمات به هر محصول، کلیه دستورالعملهای فنی، راهنمای تعمیراتی دوچرخه و آموزش استفاده از تجهیزات و ابزارآلات را فراهم و به کلیه نمایندگیهای مجاز ارائه نماید.

 ماده 9- عرضه کننده می بایست برای دوچرخه های جدید، ابزار آلات، تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز و نمایندگی های مجاز را تامین و آموزشهای لازم را برای کارکنان فنی آنها قبل از شروع تحویل دوچرخه به مصرف کننده داده باشد.

ماده 10- عرضه کننده موظف است نظام رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان را در شرکت و کلیه نمایندگیهای مجاز مستقر نماید و گزارش عملکرد دورهای را تهیه نماید.  
       
تبصره- مدت زمان تعیین تکلیف نهایی شکایت مصرف کننده از زمان وصول شکایت توسط عرضه کننده نباید از (7) روز تجاوز نماید.

ماده 11- عرضه کننده موظف است سیستم نظارت بر نمایندگیهای مجاز را بر اساس دستورالعمل های مربوطه ایجاد و در بازه های زمانی مشخص اجرا نماید.

ماده 12- عرضه کننده موظف است دستورالعمل اعطا و لغو نمایندگی ها را با معیارهای مشخص شده تهیه و اجرا نماید.

ماده 13- عرضه کنندگان موظف هستند رضایت مصرف کننده را از خدمات ارائه شده خود در دوران ضمانت با
در نظر گرفتن شرایط تعیین شده در این دستورالعمل تامین نمایند. چنانچه رضایت مصرف کننده تامین نشود، وی میتواند شکایت خود را در به وزارت صنعت، معدن و تجارت تسلیم نماید. 

ماده 14- مسئولیت اجرایی مفاد این ضوابط بر عهده عرضه کنندگان دوچرخه می باشد. 

ماده 15- نظارت بر حسن اجرای این آئین نامه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

ماده 16- ارزیابی های ادواری عرضه کنندگان دوچرخه و نمایندگی های مجاز و ارائه گزارش های ادواری بر عهده بازرس می باشد.

ماده 17- مسئولیت رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان و جلب رضایت ایشان در مرحله اول بر عهده عرضهکننده می باشد. در صورت بروز اختلاف بین عرضه کننده و مصرف کننده مراتب از طریق مراجع حل اختلاف قابل پیگیری خواهد بود.









نام:
آدرس پست الکترونیکی:
نظر: *
 
Retype the CAPTCHA code from the image
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 
Powered By Sorooshan Co